« می توانیم انجامش دهیم »

 

این پوستر ، در خلال جنگ جهانی دوم و با رویکرد انگیزشی طراحی و اجرا شد.

هرچند که در زمان خودش جندان مورد استقبال قرار نگرفت اما در سال های بعد در

حوزه های سیاسی و اجتماعی بسیاری مورد بهره بردای واقع شد. این پوستر و

پوستر دیگری تحت عنوان " رُزی پرچ کن " در کنار هم جریان ساز شدند.

 

 

در ادامه و فایل PDF زیر توضیحات کاملی از این دو پوستر را مطالعه خواهید نمود و

فایل PDF ( در اینجا )

 

در فیلم کوتاه ذیل نیز اطلاعات تکمیلی در اختیار شما قرار می گیرد.

فایل فیلم ( در اینجا )

 

 

داستان "ماریو"

ماریو Mario ( ژاپنی マリオ:  هپبورن: Mario ) که در ایران

با نام "قارچ خور" هم شناخته می شود، یک شخصیت 

داستانی از مجموعه بازی‌های ویدئویی"سوپر ماریو" 

است که توسط طراح بازی‌های ویدئویی شرکت" نینتندو"، 

"شیگرو میاموتو" خلق شده‌است.

ماریو به عنوان شخصیت اصلی، نماد، سمبل "شانس‌بیار" 

این مجموعه بازی به‌ شمار می‌رود که از زمان خلقش، در

 

بیش از ۲۰۰ بازی ویدئویی حضور پیدا کرده‌است.

 

ماریو یک لوله‌کش ایتالیایی کوتاه قد و سیبیلو است و یک برادر کوچکتر به نام

 "لوئیجی" دارد. او اغلب به دنبال راهی برای نجات" پرنسس پیچ" که اسیر" باوزر"

 ( شخصیت منفی سری بازی های ماریو ) شده، است. او برای اولین بار با نام

 "جامپ‌من" در بازی "دانکی کنگ" در سال ۱۹۸۱ ظاهر شد. همه با شنیدن

نام "ماریو" در یک لحظه یاد لوله‌کش دوست داشتنی "نینتندو" می افتند. بازی

 "برادران سوپر ماریو" جانی دوباره به صنعت بازی های ویدیویی بخشید.

 

 

بازی‌های "ماریو" معمولاً داستان ساده ای دارد و از این قرار است، "پرنسس" که

معشوقه "ماریو" است و "ماریو" خاطرش را می‌خواهد توسط دشمن "ماریو" یعنی

کاراکتر "باوزر" دزدیده شده و "ماریو" به دنبال نجات پرنسس است. اولین

عنوان ازاین سری  Super Mario Bros.بود که برای "سیستم سرگرمی نینتندو" (NES)

در سال ۱۹۸۵عرضه شد، و تقریباً مفاهیم و تعاریفی که برای بازی "ماریو" در آن بازی

تعریف شد تا به امروز دست نخورده باقی مانده‌است. این شامل بسیاری از قدرت‌ها

و مواردی است که به ماریو توانایی‌های ویژه مانند بزرگ شدن یا پرتاب توپ‌های با اندازه

کوچک و بزرگ را داده‌ است.

 

داستان خلق شخصیت ماریو و دلیل نامگذاری آن از زبان خالق

بازی های Mario و Donkey Kong

 

ماریو ، قارچ خور ، لوله کش ، نجار

یک لوله کش ایتالیایی که توسط یک طراح ژاپنی خلق شد، به طریقی، معروف ترین

و شناخته شده ترین چهره خیالی روی کره زمین است و حالا وی را نماد و سمبل

صنعت بازی می دانند. ماریو در بیش از ۱۰۰ بازی حضور داشته و دشوار است که

دنیای بازی های ویدیویی را بدون این لوله کش سیبیلو تصور کنیم. اما اصل و ریشه

وی از کجاست؟

داستان از اوایل دهه ۸۰ میلیادی آغاز می شود، زمانی که شرکت اسباب بازی

سازی "نینتندو" Nintendo قصد ورود به تجارت الکترونیک و گسترش بازار فعالیت

خود را داشت. ( این شرکت در ابتدا تنها کارت های بازی تولید می کرد اما با گذشت

زمان محصولات خود را بیشتر کرد، از اسباب بازی و برنج فوری تا خدمات تاکسی

رانی) چند تلاش ابتدایی "نینتندو" برای بازی سازی برای دستگاه های آرکید با

شکست رو به رو شد.

اما "هیروشی یامائوچی"، مدیرعامل وقت "نینتندو" دست از تلاش برنداشت......

 

(( بقیه در ادامه مطلب ))

ادامه نوشته

یک گرافیتی فلسفی

 

"ماریو" خشمگین می شود

 

گرافیتی، شاهکار دیگری از "هُشوار" بر روی یکی از دیوارهای تهران. زمانی که کاراکتر

بازی به جان کنسول ها می افتد.

وقتی نرم افزار، رویای نابودی سخت افزار را در سر  می پروراند.

 

(( داستان "ماریو" را از طریق برچسب ها پیگیری نمایید. ))

 

 

"بار معنایی" یعنی چه؟

"بار معنایی" یعنی چه؟

 

بار معنایی برای یک کلمه تعریف می‌شود و به این معناست که آن کلمه، در فضایی

که گفته یا شنیده یا خوانده می‌شود، چه تداعی های فرهنگی و نیز چه تداعی های

احساسی را ایجاد می‌کند.

اگر از مطالعات دقیق زبانشناسی بگذریم، در ادبیات روزمره و گفتگوهای درسی و

دانشگاهی، همین که بار معنایی کلمات را به سه دسته‌ی مثبت و خنثی و منفی

تقسیم کنیم، کافی است.

به عنوان مثال، بار معنایی واژه‌ی زیرک در مقایسه با واژه‌ی زرنگ برای بسیاری از فارسی

زبانان، مثبت‌تر است.

و یا، واژه‌ی کُند دارای بار معنایی منفی است. در حالی که واژه‌ی آرام، دارای بار معنایی

مثبت است.

 

معادل بار معنایی در زبان انگلیسی

 

در زبان انگلیسی برای مفهوم بار معنایی، از واژه‌ی Connotation استفاده می‌کنند.

این واژه‌ در مقابل Denotation قرار می‌گیرد.

Denotation  به معنای صریح و ساده و ظاهری کلمه اشاره دارد و Connotation به

این مسئله اشاره می‌کند که چه مفاهیم و احساسات و حاشیه‌های دیگری با آن کلمه

منتقل می‌شود.

Kelpies

 

نام این سازه های زیبا Kelpies است که با ارتفاع ۳۰ متری شان یکی از زیباترین

جاذبه های گردشگری پارک "برایانت" در اسکاتلند به شمار می آید..

هوش مصنوعی عاشق می شود

هوش مصنوعی نه‌ تنها امکان عاشق شدن دارد، که می‌تواند با

رمان‌نویس‌ها رقابت کند.../ فصل تازه‌ی ادبیات مدرن، از قول

کازوئو ایشی‌گورو برنده‌ی نوبل ادبیات

 

https://caffecinema.com/

1400/02/10

 

 

مرزی که سال‌ها دست ربات‌ها را از انجام برخی امور انسان‌ها کوتاه نگه داشته،

حالا تا جایی باریک شده که شاید آدم‌ها کتاب‌هایی را بخوانند، فیلم‌هایی را ببینند

و به روابطی دل ببندند که خالق‌شان کسانی نیستند جز ربات‌هایی که احساس

می‌کنند و حتی عاشق می‌شوند!

به گزارش ایسنا، آن‌چه در سال‌های اخیر برای انسان‌ها گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌هایی

را ایجاد کرده، بارها در سینمای جهان به تصویر کشیده شده است؛ سال ۲۰۱۳،

درست پس از گذشت دو سال از معرفی دستیار هوشمند اپل، "siri" بود

که عاشقانه‌ای متفاوت (به نویسندگی و کارگردانی اسپایک جونز) به نمایش درآمد؛

«تئودور» (واکین فینیکس)، مردی که کارش نوشتن نامه‌های عاشقانه برای

متقاضیانی است که قادر به نگارش چنین نامه‌هایی نیستند و در پایان رابطه

عاطفی با همسر خود قرار دارد، عاشق «سامانتا»، سیستم عامل (دستیار هوشمند)

جدید خود می‌شود، در این رابطه عاطفی دوطرفه «سامانتا» از «تئودور» می‌آموزد،

از واکنش‌ها و رفتارهای او و دیگر انسان‌ها گرته‌برداری می‌کند تا بتواند رفتار خاص

خود را داشته باشد؛ پس «سامانتا» به مرور برای خود و حتی گاهی برای «تئودور»

تصمیماتی می‌گیرد و به تبع تغییراتی را ایجاد می‌کند که گاهی «تئودور» را خشمگین

و گاهی بسیار خوشحال می‌کند. 

آن‌چه را فیلم "Her" در حدود هشت سال پیش به تصویر کشید، شاید بتوان .....

 

(( بقیه در ادامه مطلب ))

ادامه نوشته

نیست دمی ‌که من به خویش

                                     از همه سو نمی‌رسم

 

بیدل دهلوی

در گوشه‌ای از ذهنت

        به انتظارِ خود نشستم؛

                             نیامدم

                                      نیامدم

                                               نیامدم ...

 

جمال ثریا